All
News
March 4, 2024

5 Perkara Tentang Penghantaran E-Dagang di Malaysia yang Anda Perlu Tahu

Kuasai penghantaran e-dagang di Malaysia! Panduan ini mendedahkan 5 tips penting untuk penghantaran yang berkesan dari segi kos, selamat, dan cepat, membolehkan anda memberi tumpuan kepada memajukan perniagaan anda. Manfaatkan kadar yang kompetitif, pilihan bayaran tunai semasa penghantaran yang cekap, dan rakan kongsi yang boleh dipercayai untuk pengalaman pelanggan yang lancar. Mulakan menjual dengan lebih bijak hari ini!

Pengenalan kepada E-Dagang di Malaysia

E-dagang adalah trend yang semakin berkembang di Malaysia. Transaksi e-dagang dianggarkan menyumbang sebanyak RM22.6 bilion daripada jumlah perdagangan runcit menjelang tahun 2020, menurut laporan penyelidikan Frost & Sullivan.

Ini bermakna lebih ramai orang membeli-belah secara online. Jadi, mari kita kupas 5 perkara penting tentang penghantaran e-dagang di Malaysia sebelum anda membuka bisnes online anda.

1. Penghantaran E-Dagang di Malaysia Tidak Mahal

Untuk penghantaran e-dagang di Malaysia, harganya tidak terlalu mahal. Biasanya, kos penghantaran adalah antara RM0 hingga RM15 untuk setiap bungkusan.

Harga penghantaran e-dagang jadi lebih murah kerana terdapat banyak pilihan rakan kurier dan persaingan yang sengit telah menurunkan kos.

Sebagai perbandingan, kadar penghantaran e-dagang antarabangsa jauh lebih tinggi kerana menghantar bungkusan melintasi sempadan melibatkan proses kastam yang memakan masa dan mahal sebelum mengambil kira yuran pos.

2. Penghantaran E-Dagang di Malaysia Mudah

Berikutan pembangunan pengumpul perkhidmatan penghantaran e-dagang seperti Parcel Daily, proses pengendalian dan penghantaran pesanan online (e-fulfillment) untuk pemain e-dagang menjadi lebih mudah.

Penyedia perkhidmatan penghantaran e-dagang seperti Parcel Daily menawarkan penyelesaian e-fulfillment yang termasuk pilih & bungkus serta tunai semasa penghantaran (COD). Dengan ini, pengurus e-dagang boleh memberi tumpuan kepada perniagaan e-dagang mereka lebih daripada menghabiskan masa membuat e-fulfillment, kerana Parcel Daily membantu menguruskan kadar penghantaran e-dagang.

3. Kadar Penghantaran E-Dagang Bayaran Tunai di Malaysia Lebih Rendah dari sebelumnya

Jika anda mengendalikan perniagaan e-dagang, kadar penghantaran bayaran tunai (COD) untuk e-dagang akan menjadi salah satu pertimbangan utama anda kerana kosnya yang tinggi untuk setiap transaksi.

Tapi, kadar penghantaran e-dagang bayaran tunai kini lebih rendah dengan kehadiran penghantar e-dagang seperti Parcel Daily.

4.  Penghantaran E-Dagang di Malaysia Selamat

Pembekal perkhidmatan e-fulfillment e-dagang seperti Parcel Daily menawarkan penyelesaian penghantaran e-dagang yang selamat dan boleh dipercayai. Ini bermakna anda boleh menghantar bungkusan kepada pelanggan dengan tenang mengetahui bahawa bungkusan mereka akan dihantar tepat pada masanya, setiap masa.

Anda hanya perlu mengisi maklumat penghantaran dan Parcel Daily akan menguruskan segala-galanya.

Anda juga boleh mengesan penghantaran e-dagang di laman web Parcel Daily untuk memastikan bahawa bungkusan e-dagang dihantar dengan betul dan tepat pada masanya.

5 . Penghantaran E-Dagang di Malaysia Cepat

Parcel Daily, sebuah syarikat yang menghantar bungkusan untuk perniagaan di Malaysia, telah membangunkan proses untuk mempercepatkan proses penghantaran.

Parcel Daily menawarkan penyelesaian e-fulfillment termasuk pilih & bungkus serta tunai semasa penghantaran (COD) dengan menggunakan pelbagai rakan kurier untuk memastikan bungkusan e-dagang anda dihantar dengan cepat.

Kesimpulan

Kadar penghantaran e-dagang di Malaysia adalah kompetitif dan itulah sebabnya pemain e-dagang perlu mempertimbangkan e-fulfillment untuk perniagaan mereka.

Penghantar e-dagang seperti Parcel Daily menawarkan penyelesaian e-fulfillment termasuk pilih & bungkus serta tunai semasa penghantaran (COD), menjadikan penghantaran lebih mudah daripada sebelumnya bagi peniaga online untuk memberi tumpuan kepada membangunkan perniagaan mereka daripada memenuhi bungkusan sendiri.

Kadar penghantaran e-dagang bayaran tunai (COD) di Malaysia boleh menjadi lebih rendah dengan adanya syarikat seperti Parcel Daily yang memiliki pelbagai rakan kurier untuk dipilih.

Mulakan bisnes online anda dengan Parcel Daily hari ini!

Continue reading